ADMINISTRACJA II STOPNIA
Kształcenie na kierunku Administracja – studia II stopnia trwa cztery semestry (dwa lata) i kończy się napisaniem pracy dyplomowej (magisterskiej) oraz egzaminem dyplomowym. Są to studia dla absolwentów kierunku Administracja wszystkich specjalności oraz dla absolwentów innych kierunków z koniecznością wyrównania kierunkowego.
SPECJALNOŚCI:
ADMINSTRACJA RZĄDOWA I SAMORZĄDOWA
W ramach tej specjalności student nabędzie wiedze z zakresu prawa administracyjnego, zarządzania, funduszy europejskich, funkcjonowania administracji w Polsce i Unii Europejskiej. Studia kształcą wysoko wykwalifikowaną kadrę urzędniczą do realizacji zadań z zakresu administracji państwowej i samorządowej.
ADMINISTRACJA BEZPICZEŃSTWA PUBLICZNEGO
W ramach tej specjalności studenci zapoznają się z systemem bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce oraz w Unii Europejskiej. Student jest przygotowany do pracy w strukturach zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego.
PERSPEKTYWY ZAWODOWE:
Absolwent będzie mógł ubiegać się o pracę w administracji rządowej i samorządowej, sądach, prokuraturze, kancelariach adwokackich, radcowskich, notarialnych, komorniczych, strukturach zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego, organach podatkowych, ZUS, jednostkach budżetowych, uczelniach publicznych, Samodzielnych Publicznych Zakładach Opieki Zdrowotnej oraz firmach ubezpieczeniowych.