Zjawisko cyberprzemocy i agresji w szkole
symbol kursu |
obowiązuje od |
język |
cena |
min./max. liczba kursantów: |
ODN/ADSz |
10.06.2017 |
polski |
50 zł |
10/25 |
I. TRYB I CZAS STRWANIA KURSU
jednodniowy kurs / 4 godziny.
II. ADRESACI KURSU
Nauczyciele gimnazjum, nauczyciele klas szkoły podstawowej, wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w rozpoznawaniu zjawisk cyberprzemocy i agresji w szkole. Szkolenie jest adresowane do wszystkich nauczycieli, którzy chcą szybko rozpoznawać pierwsze symptomy agresji i cyberprzemocy w zespołach klasowych i szkole. Poznane techniki pomogą opanować zasady postępowania i zapobiegania tym zjawiskom w szkole.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIAPo ukończeniu kursu, Uczestnik:
- zna metody rozpoznawania zjawisk cyberprzemocy i agresji w szkole;
- potrafi korzystać z dostępnych źródeł w ramach własnej działalności edukacyjnej;
- potrafi opracować autorski konspekt zajęć do zapobiegania zjawiskom cyberprzemocy i agresji w szkole;
- posiada elementarną wiedzę w zakresie przestrzegania prawa.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.Treści kształcenia:
- Cyberprzemoc jako nowe zjawisko w społeczeństwie, jej definicja i sposoby walki z nią.
- Uporządkowanie wiedzy o cyberprzemocy zapoznanie ze skutkami prawnymi w wyniku stosowania cyberprzemocy.
- Nabycie wiedzy praktycznej o zasadach działania i treściach poszczególnych portali internetowych.
- Zapoznanie z aktualnymi trendami wśród młodzieży posługującej się nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi.
- Przekazanie wskazówek do prowadzenia zajęć z uczniami w celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa uczniów posługujących się internetem.
- Ukazanie takich narzędzi komunikacyjnych, które powodują zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.
- Pokazanie nowych zagrożeń takich jak „siecioholizm”, naruszanie wizerunku drugiej osoby.
- Uzyskanie przez uczestników szkolenia świadomości funkcjonowania „cyberplanety”.
- Profilaktyka cyberprzemocy i procedury reagowania na cyberprzemoc.
- Cyberprzemoc a prawo, dochodzenie praw ofiary cyberprzemocy.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu;
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej;
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
100% frekwencji oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach;
X. PROWADZĄCY
Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu dysponuje kadrą dydaktyczną w tym specjalistów łączących wiedzę merytoryczną z doświadczeniem w pracy nauczycielskiej, oraz doskonałymi umiejętnościami dydaktycznymi.
XI. Kontakt
Zgłoszenia pisemne na e-mail : odn@wspia.pl, telefon: 61 646 02 32 lub osobiście w biurze WSPiA, ul. Bułgarska 55, pokój nr 3 (Budynek C).