Kryzys w szkole, jak zapewnić bezpieczeństwo uczniom i nauczycielom
NAZWA KURSU:Kryzys w szkole, jak zapewnić bezpieczeństwo uczniom i nauczycielom |
|||||
symbol kursu |
obowiązuje od |
język |
cena |
min./max. liczba kursantów: |
![]() |
ODN/KRwSZ |
01.03.2018 |
polski |
55 zł |
8/20 |
I. TRYB I CZAS STRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Głównymi adresatami szkolenia są Rady Pedagogiczne, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele klas szkół wszystkich poziomów kształcenia, wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest przygotowanie nauczyciela do postępowania i zachowania się w czasie wystąpienia sytuacji kryzysowej, zachowania się uczniów, nauczenie zasad postępowania w czasie zamachu terrorystycznego.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po tej formie szkoleniu uczestnicy potrafią:
- Podnieść bezpieczeństwo w szkole i placówce.
- Postępować w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej.
- Doskonalić umiejętności radzenia sobie z sytuacją trudną i kryzysową.
- Złagodzić skutki stresu i innych negatywnych zjawisk dla psychiki uczniów i całego grona pedagogicznego.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Treści programowe zajęć
Definicja i objawy stresu występującego w czasie wystąpienia kryzysu.
Najczęstsze czynniki będące przyczyną wystąpienia sytuacji kryzysowej w szkole.
Konsekwencje stresu jaki występuje w czasie sytuacji kryzysowej w szkole, konsekwencje dla życia zawodowego nauczycieli.
Ogólne zasady bezpieczeństwa obowiązujące w szkole dotyczące uczniów i nauczycieli.
Zagrożenia zamachami, aktywny strzelec, zasady zachowania się w takiej sytuacji.
Normy i zasady dotyczące bezpieczeństwa obowiązujące w szkołach.
zadania i odpowiedzialność wszystkich uczestników życia szkoły.
Sposoby radzenia sobie ze stresem i techniki najczęściej stosowane (forma zajęć praktycznych).
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej dotyczącej postępowania w czasie kryzysu.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
X. PROWADZĄCY
Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu dysponuje kadrą dydaktyczną w tym specjalistów łączących wiedzę merytoryczną z doświadczeniem w pracy nauczycielskiej, oraz doskonałymi umiejętnościami dydaktycznymi.
XI. KONTAKT
Zgłoszenia pisemne na e-mail : odn@wspia.pl, telefon: 61 646 02 32 lub osobiście w biurze WSPiA, ul. Bułgarska 55, pokój nr 3 (Budynek C).