WPISOWE 0 zł

do końca promocji pozostało

Rekrutacja

Biomedyczne podstawy rozwoju

 

 

Andrzej Malinowski

 

Biomedyczne podstawy rozwoju

Repetytorium dla każdego

 

Miejsce i rok wydania: Poznań 2013

Wydanie: pierwsze

Objętość: s. 168

Format: 148x210mm

Oprawa: miękka

ISBN 978-83-60038-46-8

Cena: 16,80 zł

 

 

 

 

 

Ze wstępu autora, prof. zw. dra hab. Andrzeja Malinowskiego W wykształceniu pedagogów niezbędna jest pewna wiedza biologiczna i medyczna odnosząca się do ontogenezy człowieka, zwłaszcza rozwoju dzieci i młodzieży. […] W zasadzie wszystkie te elementy można znaleźć we współczesnych podręcznikach i skryptach z biomedyki. Jednakże postęp wiedzy o rozwoju opiera się współcześnie na genetyce i endokrynologii oraz ekologii człowieka i promocji zdrowia. Powstaje zatem pytanie, czy i w jakim zakresie te właśnie elementy winny być uwzględniane w nauczaniu tego przedmiotu skierowanym do pedagogów. Sądzę, że dla niektórych działów pedagogiki, a zwłaszcza psychologii czy promocji zdrowia (pedagogiki zdrowia), wiedza o mechanizmach rządzących rozwojem musi być szersza: niezbędne są elementy anatomii rozwojowej, fizjologii rozwoju, genetyki, ekologii człowieka i promocji zdrowia w postaci odrębnych wykładów.

[…] Moje wieloletnie doświadczenia jako wykładowcy interesującego nas przedmiotu skłaniają mnie do tego, by pedagogom przekazywać przede wszystkim wiedzę o prawidłowościach rozwoju, a w mniejszym stopniu o jego złożonych mechanizmach, które należy uogólnić, bez wnikania w ich szczegóły. […] Prezentowane opracowanie to forma kompendium, czy raczej repetytorium biomedyki.

 

Z recenzji prof. UZ dra hab. Ryszarda Asienkiewicza Prezentowana publikacja to w zasadzie książka popularno-naukowa, adresowana tak do studentów (zwłaszcza pedagogiki), jak i rodziców czy wychowawców. Ten zwięzły zarys przedmiotu prezentowany w przeszło stustronicowym repetytorium daje uogólnienia takich problemów, jak: etapy ontogenezy człowieka, czynniki rozwoju endogenne genetyczne (determinatory) i endogenne paragenetyczne (stymulatory), środowiskowe modyfikatory oraz tryb życia. Omówiono też różnice dymorficzne człowieka, rytmy biologiczne, problemy lateralizacji i asymetrii oraz wybrane zagadnienia z zakresu zdrowia populacji w wieku szkolnym.

 

 

Do pobrania:

Spis treści

nt logo wagr logo icbs pce cme logo mieszko mumula radio wyspa domsportowca justspeak lech biznes ODN Mieszko logo gotowe

Bądź bliżej spraw Uczelni

Strona może wykorzystywać informacje zapisywane za pomocą plików cookies. Więcej informacji